MENU

Press

2019

Monopol Magazin: Fotos aus Beirut. 13 Tage libanesische Revolution. 11/2019
LINK

Gallerytalk: Interview – Caroline Kryzecki. 06/2019
LINK

GalleriesNow: Convergence. Recent works by Susan Schwalb and Caroline Kryzecki. 05/2019

Art Daily: Patrick Heide Contemporary Art exhibits recent works by Susan Schwalb and Caroline Kryzecki. 05/2019

Artribune: Reportage da Art Rotterdam. 02/2019
EXCERPT

Der Tagesspiegel: Privatsammlung Michael Haas in Polen: Die menschliche Figur im Fokus. 02/2019

»For me, abstraction does not mean the liberation of art from the weight of things and the feeling of non-representation, as Malevich proclaimed, but rather I want to discover the code that underlies everything.«

KWER – Magazin der Abstraktion

2018

Süddeutsche Zeitung: Weiter so. Kunstmesse art berlin. 09/2018

KUNSTFORUM International: Sexy and Cool – Minimal goes Emotional. Kunsthalle Tübingen. 07/2018

Badische Zeitung: Wie entsteht ein Bild? 07/2018

KWER – Magazin der Abstraktion / No 4: Was ist Abstraktion für dich? 06/2018
EXCERPT

Schwäbisches Tagblatt: Minimal Art. Die erste Schau unter der neuen Kunsthallenleiterin. 03/2018

»Kryzecki's drawings are austere and sensual, disciplined and anarchic. They can be read aesthetically or sociologically: It is the deviation that creates tension.«

Der Tagesspiegel

2017

Art Daily: Exhibition at David Nolan Gallery focuses on international artists who live in Berlin. 11/2017
LINK

VBKI-Spiegel: Sexauer Gallery ausgezeichnet. 10.000 Euro Preisgeld
und viel Anerkennung für Newcomer-Galerie in Weißensee.
10/2017

KUNSTFORUM international: Berliner Galerien-Preis. 09/2017
EXCERPT

Berliner Morgenpost: Vom Quereinsteiger zum Gewinner. 09/2017
EXCERPT

Der Tagesspiegel. Mehr Berlin. 07/2017
EXCERPT

Der Tagesspiegel: Die Afrika Initiative One Fine Day. Lasst tausend Farben fließen. 03/2017

Berliner Zeitung – Kulturkalender: Ein großer Tag. Ein Projekt für eine guten Zweck. Kunst aus dem größten Slum Afrikas. 03/2017

»Every good artist has her or his own language. My aim is to express my work as precisely as possible with the tools and language that I've got. No more and no less. Stick to your work, no matter what anyone else says.«

Independent Collectors

READ FULL ARTICLE

2016

Kunstkritikk: Kunstmesserne i København – Code Art Fair. 12/2016

Alejandra de Argos: Caroline Kryzecki – Between the Lines. 11/2016
EXCERPT

Independent Collectors: Interview – Caroline Kryzecki. 09/2016
EXCERPT

THE DORF: Exil-Düsseldorfer – Caroline Kryzecki. Interview. 09/2016
EXCERPT

Der Tagesspiegel: Abstrakte Malerei im me Collectors Room. 09/2016

Berliner Morgenpost: Polaroids, Kohle und Malerei. 08/2016

»The fine, straight lines lie on top of each other and form networks of pure sensory illusions. Abstract spaces, acoustic fields, interferences: Everything seems possible.«

Der Tagesspiegel

READ FULL ARTICLE

2015

von hundert: Esther Ernst – Wo ich war. My Lonely Days Are Gone /  Part 2. Galerie Arratia Beer. 11/2015

Schwäbische Zeitung: In einer Woche ist alles vorbei. 11/2015

Schwäbische Zeitung: Alte Boxhalle wird Ausstellungsraum. 11/2015

TAZ: Sexauer Gallery – Eine für alle, alle für eine. Gruppenausstellung SALOON. 05/2015

BERLIN ART | KUNST – zitty & tip Spezial: Zeichnung – Brühwürfel der Energie. 2015 /16
EXCERPT

DER TAGESSPIEGEL: Augenrauschen. 02/2015
EXCERPT

»The works emerge from a mix between perfection and error.«

FUKT Magazine

2014

FUKT Magazine for Contemporary Drawing / Issue No 13 – Interview. 2014/15
EXCERPT

ExBerliner: Tina Sauerländer on ... Caroline Kryzecki. 12/2014
EXCERPT

»This method resembles computer-based algorithms, which are often inherent to digital and internet based art – but Caroline carries out her work manually.«

ExBerliner